Chcete si koupit mobil? Dávejte si pozor na firmu EuroStar

Sobota, 2. Únor 2008, rubrika Nezařazené

Po víc než 6 letech jsem se konečně rozhoupal a koupil jsem si nový telefon. Jsem z něj trošku rozčarovaný, protože překvapivě neumí některé jednoduché funkce, které mi u mého stařečka z přelomu století připadaly úplně přirozené - třeba aby se každý večer sám vypnul, aby mě nemohl nějaký otrava v noci vytrhnout ze spánku.

Chtěl jsem původně napsat o tom, jak jsem ho hrozně výhodně koupil, a chtěl jsem udělat reklamu firmě EuroStar Brno, ale nakonec to dopadlo trošku jinak než jsem čekal.

Vybral jsem si telefon podle recenzí na internetu, mrkl jsme se do pár e-shopů, kolik tak asi stojí, a pak jsem šel kolem prodejny firmy EuroStar Brno a tam jsem ho viděl o dost levněji. Byly tam ale ve vitríně dvě barevné varianty a u každé byla jiná cenovka, u té barvy co jsem chtěl já byla ta nápadně nízká, u druhé barvy byla cenovka o nějakou stovku vyšší než v e-shopech.

Tak jsem se ptal prodavače, jestli je opravdu tak velký cenový rozdíl mezi telefony které se liší jen barvou, a řekl že jo, že to je proto že každá barva je od jiného dodavatele, ale že ten dražší co nechci stejně teď není. Nerad jednám impulzivně a tak jsem radši odešel, ale doma jsem se znovu podíval po internetu a cena za “tu moji barvu” byla opravdu suprová, takže hned ráno jsem zase zašel do obchodu EuroStar a říkám (už jinému) prodavači, že chci ten a ten telefon. Prodavač ho se samozřejmostí vyndal z vitríny, předvedl mi ho, dal mi ho abych si ho ozkoušel, mezitím vyplnil záruční list, dal jsem mu platební kartu… prostě radost nakupovat, úplně něco jiného než nakupování na internetu. Na kamenné obchody jsem si za posledních pár let už skoro odvykl :-)

Jenže pak přišlo překvápko… když jsem měl zadat PIN od karty, na platebním terminálu svítila mnohem vyšší částka než byla ta nápadně výhodná ve vitríně. Tak říkám že to není ta cena to byla u telefonu, a prodavač se stejnou samozřejmostí jako předtím povídá, že ta nižší cena je od jiného dodavatele, ale od něj momentálně telefony nemají.
Pěkně mě to naštvalo, protože jsem měl pocit že jsem se stal obětí takového malého obchodnického podvůdku. Jenže ona ta nová cena byla jen o nějakou stovku vyšší než v nejlevnějším e-shopu, vlastně to byla celkem běžná cena za tento telefon. Takže jsem chvíli řešil dilema, jestli jednat racionálně a telefon si koupit (protože bych sice mohl ušetřit pár stovek kdybych si ho objednal z internetu, ale musel bych na něj chvíli čekat a pak bych si pro něj musel jít na poštu, ale připadalo mi že to nestojí za to) a nebo tam udělat emotivní scénu, že takhle teda ne a hlučně demonstrativně odejít.

Nakonec jsem nechal emoce být a telefon si i za tu novou cenu koupil.

Potom jsem si ale nadával, že jsem tam tu hlučnou scénu přecejenom měl udělat. Když si to totiž budem nechávat líbit, tak na nás tyhle drobné podvůdky budou obchodníci zkoušet pořád. Šel jsem se tam podívat i další den a ta super cena tam pořád v té vitríně byla a ve svém e-shopu www.eurostar.cz ji inzerovali taky.

Tak jsem se rozhodl tam napsal e-mail. Popsal jsem jim moji zkušenost podobně jako tady a na závěr jsem dal otázku, jestli se jen prodavač spletl a prodal mi telefon za jinou cenu než měl, anebo opravdu už týden inzerují v prodejně i na internetu telefon za fantastickou cenu, který ale nemají a zákazníkům jakoby nic prodávají stejný telefon o hodně dráž.

Dostal jsem jednoduchou odpověď: telefon měli v akci a prodavač udělal chybu, že akční cenovku nedal pryč když akce skončila.

Dva dny po tomto e-mailu jsem kolem prodejny šel znovu a lákavá cenovka tam byla pořád. To už by snad nevěřil nikdo, že tu cenovku tam opravdu zapomněli. Během týdne jsem se na ni ptal tří různých lidí. Že by ani jednoho z nich nenapadlo ji dát pryč, když tam byla zapomenutá?

• • •
Zpět na titulní stránku

Předchozí článek: Reklama na homosexualitu
Následující článek: Všichni platíme výpalné mafii a někteří to ani nevědí

Přečti si také další články:

Komentáře (2) ke článku “Chcete si koupit mobil? Dávejte si pozor na firmu EuroStar”

  1. WEO napsal:

    Raději se příště vyhni své hlouposti, našetři si o pár stovek víc a kup si mobil u seriozní firmy. Divim se lidem jako ty, kteří jsou schopni kvůli úspoře pár stovek riskovat nákup u těchto podvodných firmiček. Dokud mezi námi budou takoví jako ty, tak se těmto vykutálencům bude dál vesele dařit.

  2. admin napsal:

    Drahý WEO, díky za radu! Jenom bych ještě potřeboval poradit, jak rozpoznat “podvodnou firmičku” od “seriózní firmy”.

    Firma EuroStar, o které píšu, existuje 14 let, má 9 kamenných prodejen, je autorizovaným servisem Nokia a SonyEricsson. Kvůli mojí hlouposti, o které píšeš, jsem si naivně myslel, že by to mohla být seriózní firma.

    Poděl se se mnou prosím o kousek své geniality a zanech tady příštím generacím Tvůj návod, jak poznat seriózní firmu, ať se příště můžu vyhnout své hlouposti.

Napiš, co si o tom myslíš: