Moje důvěra ve Spořitelnu dost utrpěla :-(

Pondělí, 5. Listopad 2007, rubrika Nezařazené

Sem tam někoho slyším čile diskutovat o tom, která banka je nejlepší, mě to bylo vždycky skoro jedno. Delší dobu jsem sice měl takové nutkání, že ve FIO bych pravděpodobně měl velmi podobné služby za velmi rozdílnou cenu, ale to nutkání nebylo tak silné abych kvůli tomu zvedl zadek a šel si tam ten účet zřídit a do spořitelny ho zrušit a nahlásit všude možně změnu čísla účtu.

Teď jsem ale po dlouhé době musel do svojí pobočky České Spořitelny zajít. Měl jsem totiž ke svému účtu dvě platební karty (proč, to je na dlouhé povídání) a nechtěl jsem zbytečně platit roční poplatek za obě, takže jsem tam zašel abych si jednu zrušil.

Paní mě promptně začala nabízet změnu tarifu z mého “Výhodného programu” na “Osobní účet”. Něco už jsem o tom slyšel a četl, ale nejsem ten typ co odmítá nabídku aniž by si ji vyslechl, a tak jsem nechal paní, ať mi o tom popovídá. V průběhu jsme se dostali k tomu, že by bylo možné zrušit kontokorent a při tom mě paní upozornila, že v tom případě bych ale musel zaplatit kreditní úrok něco přes 300Kč, který tam mám. Chvíli jsem nechápal co tím myslí, protože stav na účtu mám poměrně stabilně v kladných číslech. Ale ona tím opravdu měla na mysli, že bych měl platit úroky z kontokorentu který jsem nevyužíval a moje opakované upozornění že jsem na účtu určitě nebyl v mínusu statečně odrážela argumentem, že jsem v mínusu byl, protože ona to tam vidí. Pokusil jsem se ukončit tento odstavec tím, že zítra přinesu výpisy z účtu a budu to reklamovat, což mi ale sdělila že to bude zbytečné, že to můžu reklamovat až mi to opravdu strhnou z účtu.

Na to už jsem opravdu nevěděl co říct, takže jsme se vrátili zpět k diskuzi o změně tarifu. S poděkováním jsem nabídku odmítl, protože jsme společně vypočítali, že se současným nastavením programu zaplatím na poplatcích ročně nějakých 1.000Kč a s novým programem bych zaplatil ročně cca. 1.400Kč. Paní měla takový zvláštní, překvapený a smutný výraz, asi není zvyklá že někdo takto výhodnou nabídku odmítne.

Zkrátka, abych to shrnul, připadalo mi že tam zákazníka mají za blbce kterému stačí říct ať podepíše, protože změna je pro něj výhodná, a potom mu naúčtují mnohem víc než dřív. Nevím jestli by se to nedalo kvalifikovat jako pokus o podvod - ona mi tam prostě půl hodiny v kuse vysvětlovala, že by to pro mě bylo výhodnější a ať podepíšu, když sama viděla že by to pro mě výhodnější opravdu nebylo.

Abych nezapomněl, když jsme končili hovor, najednou z ní překvapeně vypadlo, že teď už se jí tam ukazuje že žádný kreditní úrok nedlužím. Takže nejen že klientům do očí lžou aby z nich vylákali více peněz, ale ještě tam mají pěkný bordel.

Rozloučila se se mnou slovy: “a kdybyste si to s tím Osobním účtem rozmyslel, můžete kdykoliv přijít”. Co byste jí na to řekli? Nic, neměl jsem slov.

Do teď, když někdo mluvil o tom, že je spokojený nebo nespokojený se svou bankou, připadalo mi že to je přece úplně jedno. Platební karta funguje jak má, Servis24 (internetové bankovnictví České Spořitelny) funguje jak má, tak co řešit? Teď už jsem se svou bankou taky nespokojený.

• • •
Zpět na titulní stránku

Předchozí článek: Zvláštní vlastnost mojí osobnosti
Následující článek: Martin přijel na bílém koni!

Přečti si také další články:

Komentáře (2) ke článku “Moje důvěra ve Spořitelnu dost utrpěla :-(”

  1. DarkLady napsal:

    Vzhledem k tomu, že já za pultem mám odstáto celkem dost hodin, mohu říct, že to znám i z té druhé strany. Nebudu se ale paní “poradkyně” zastávat. Důvod je prostý: stejně jako městští policisté i zaměstnanci bank jsou placení od výkonu. Mají nějakou pevnou mzdu a k tomu ještě něco, co by se dalo nazvat provizí. Má-li banka ve svém portfoliu nějakou novinku, snaží se jí prodat, to je oki. A zaměstnanci dostanou nějakou tu šmrdli navíc, pokud tu novinku budou proaktivně nabízet a pokud budou mít výsledky… Tohle jako prodejce chápu. Ale já mám k zákazníkům jiný přístup a pro tyhle hladové “svině” pochopení nemám. Proto, když do Spořky přijdu, jejich keců si nevšímám, pošlu je tam, kde záda ztrácí dobré jméno (protože tam chodím už připravená a informací mám víc než oni sami) a vyřídím si, co potřebuji.

  2. zadirr » Blog Archive » Ješitná Česká Spořitelna napsal:

    [...] to tak dávno, co jsem tady psal o mojí podlomené důvěře v moji banku, Českou Spořitelnu. Dnes jsem si stejně jako tisíce dalších lidí přečetl o fungl nové [...]

Napiš, co si o tom myslíš: