Máte rádi svůj autoservis? A svoji vodárnu?

Pátek, 7. Září 2012, rubrika Nezařazené

Myslím, že autoservis je něco jako zubař. Každý ho čas od času potřebuje, bohužel. Je to nepříjemné, stojí to peníze, stojí to čas. Jak návštěvu zubaře, tak návštěvu autoservisu můžete nějakou dobu odkládat, ale o to je to pak horší. Myslím si, že nikdo nemůže mít rád autoservis. Autoservisy jsou zlo. Sice bychom se bez nich neobešli, potřebujeme je, ale to nemění nic na tom, že je to zlo. Kdyby autoservisy nebyly potřeba a auta jezdila bez nemocí, tak by bylo na světě lépe.

A co banky? Banka je to samé jako autoservis. Občas tam musíte zajít, je to nepříjemné, stojí vás to čas, cesta do banky vás stojí peníze. Ale občas tam prostě musíte. Nebylo by krásné, kdyby člověk hned v porodnici dostal číslo účtu a platební kartu, a nikdy v životě nemusel do žádné banky chodit? Všechno by prostě fungovalo tak jak má a člověk by si ušetřil čekání než na něj dojde řada.

Pomalu se dostávám k pointě tohoto článku. Poměrně nová banka Air Bank nás vytrvale masíruje reklamní kampaní, že prý i banku můžeme mít rádi. Co to je za nesmysl. Nemůžu a nechci. V bance si chci jednou založit účet, převzít si platební kartu, a od toho okamžiku o bance opravdu nechci slyšet. Výplata chodí na účet, platební karta platí, trvalé příkazy fungují, nějaký jednorázový příkaz k úhradě si naklikám doma na gauči přes internet. A to je vše. Já vlastně ani nechci vědět, jak se moje banka jmenuje. Proč bych ji proboha měl mít rád. Banka je jako vodárna nebo elektrárna. Chci aby mi tekla voda, když otočím kohoutkem, chci aby mi svítilo světlo, když cvaknu vypínačem. Vlastně kdykoliv slyším cokoliv o vodárně nebo elektrárně, tak je to průser. Buď mi neteče voda, protože někde překopli trubku, nebo nejde elektřina, protože někde překopli dráty. Proto o nich radši nechci nic slyšet a nic vědět, a chci aby prostě všechno potichu fungovalo. A úplně stejně je to s bankou. Ten kdo vymyslel slogan “i banku můžete mít rádi”, to byla teda hlava.

Další věc jsou ty jejich reklamní výkřiky, že můžete mít účty pro celou za jediný poplatek, že si můžete pořídit účet na zkoušku na tři měsíce bez poplatků, že platím poplatky jen když jsem spokojen.

Dnes už snad každé dítě školkového věku ví, že banka má z každé platby kartou nějaká dvě nebo tři procenta. Vy sice zaplatíte obchodníkovi kartou stovku, ale banka mu pošle jen 97 Kč a tři koruny si nechá. Čili když rodina utratí 20 tisíc měsíčně za platby kartou, tak na tom banka vydělá zhruba pětistovku, ačkoliv to člověk na první pohled nevidí (ale i když to nevidí, tak to zaplatí, protože obchodníci to samozřejmě mají započítané v cenách). To je to, z čeho žijí banky, které nabízí účty bez poplatků. Spousta lidí tomu nevěří, ale věřte, že i na účtu bez poplatků vydělávají tolik peněz, že se vám o tom nezdá. Protože platíte kartou.

Chtít ještě navíc poplatek za vedení účtu, to už považuji za nenažranost a drzost. Všem, kdo platí své bance poplatky za vedení účtu, bych doporučil vzpomenout si na přísloví “kdo chce víc, nemá nic“. Jsou tu banky jako Fio, mBank, Zuno, a možná další, které mají tu slušnost, že už si žádné další poplatky nenárokují (tedy kromě těch, co jsou skryté v platbách kartou). Naše banka na naší rodině vydělá měsíčně kolem té pětistovky. Chtít ještě dalších 150 roku za vedení účtu, tak jako to dělá Air Bank, a vychloubá se tím v reklamách, to skutečně považuji za nevychovanost.

• • •
Zpět na titulní stránku

Předchozí článek: Tak Vodafone nám připravil nové tarify, jsou prý férové
Následující článek: Řidičsko-pozorovatelská úvaha

Přečti si také další články:

Napiš, co si o tom myslíš: