Francouzi jezdí v Peugotech, Italové ve Fiatech, proč některým Čechům vadí že Češi jezdí ve škodovkách?

Středa, 11. Červenec 2007, rubrika Auta a motorismus

Na českém internetu se projevují dvě zřetelné skupiny motoristů - “škodovkáři” a “antiškodovkáři”.

Ti první jezdí ve škodovkách a vychvalují je do nebe a jsou natěšení na každou novinku, která z Mladé Boleslavy příjde, protože škodovka je přece “naše”, je to chlouba českého průmyslu a jsou to skvělá auta.

Druhá skupina škodovku vroucně nenávidí a házejí na ni špínu kudy chodí a demagogicky propagují přednosti jiných značek, přičemž sami sebe vidí inteligenčně mnohem výše než členy první skupiny.

I když se necítím členem ani jedné skupiny, ta druhá skupina je mi silně nesympatická. Zástupci obou skupin sice na internetu argumentují podobně zaslepeně a posmívají se argumentům z druhé strany, ale mám pocit že zatímco “škodovkáři” jen zřídka nazývají protivníky vulgárními výrazy, “antiškodovkáři” mi připadají opravdu agresivní a bezdůvodně sprostí.

Můj pohled na věc je takový, že nic není dokonalé, všechno má svoje pro a proti. Škodovka je v něčem lepší, v něčem horší, možná i v něčem vyloženě dobrá a v něčem vyloženě špatná. Stejně jako jakékoliv jiné auto. Život je otázkou priorit, někdo dá přednost měkčeným plastům na palubovce a někdo sportovněji naladěnému podvozku. Proč si ale navzájem nadávat do debilů za to, že máme různé priority?

Podle mě zášť antiškodovkářů proti škodovkářům vznikla tím, že škodovka je zkrátka tuctovka - o tom není diskuze. Polovina národa jezdí v “oktáfce f tedéíčku” a protože se tito řidiči nesvezli v mnoha jiných autech, nekriticky vychvalují to svoje auto až do nebe. No a druhá půlka národa si škodovku nikdy nekoupí, právě proto že v tom jezdí celá první půlka národa. A zde vzniká skupina “antiškodovkářů”, kteří mají jiné priority než které škodovka umí uspokojit, a tito lidé si možná myslí, že majitelé škodovek jsou pitomci, kteří nepřemýšleli a koupili si škodovku z toho důvodu, že ji mají všichni. Ale nedomysleli, že možná škodovkáři taky přemýšlí, ale jednoduše mají jiné priority.

No a teď se konečně dostávám k poznatku, který dal nadpis tomuto článku. Strávil jsem teď “tak akorát dlouhou” dovolenou v Itálii a Francii. Jak jsem se tak díval okolo sebe, odhaduji že složení vozového parku v Itálii je:

  • 40% Fiaty,
  • 20% Lancie,
  • 10% Alfy Romeo,
  • 30% všechny ostatní (zahraniční) značky dohromady.

Ve Francii bych to odhadnul ještě dramatičtěji:

  • 40% Peugot,
  • 30% Citroen,
  • 20% Renault,
  • 10% všechny ostatní (zahraniční) značky dohromady.

Chci tím vším říct, že argument “antiškodovkářů”, že půl národa jezdí v “domácím” autě jenom proto že je “domácí” můžou úplně stejně použít i na Francouze i Italy. Vlastně můžeme být ještě rádi, že u nás v “domácím” autě jezdí jen polovina národa, kdežto v Itálii je to 70% a ve Francii dokonce 90%.

(Slova jako “naše”, “domácí” a podobně píšu v uvozovkách, protože škodovka, přestože je “naše” a “domáci” je auto mnohém víc německé než české)

• • •
Zpět na titulní stránku

Předchozí článek: Jsem zase doma, Korsika byla supr
Následující článek: “Quick” versus “fast”

Přečti si také další články:

Komentář ke článku “Francouzi jezdí v Peugotech, Italové ve Fiatech, proč některým Čechům vadí že Češi jezdí ve škodovkách?”

  1. Roman napsal:

    Podle mě škodovku hodně poznamenal Volkswagen když jí koupil. Osobně si nemyslím, že je to špatně, ale asi by byla škodovka hodně jiná.

Napiš, co si o tom myslíš: